Regulamin sklepu internetowego
§ 1
Postanowienia wstępne
Sklep internetowy
ELSTER, dostępny pod adresem internetowym www.elster.w.com.pl,
prowadzony jest przez ZAKŁAD PRODUKCJI URZĄDZEŃ
ELEKTRONICZNYCH ELSTER H CZERNIAK P JANKOWIAK R POGŁODZIŃSKI
SPÓŁKA JAWNA z siedzibą w Obłaczkowie wpisanego do Krajowego
Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Poznaniu, Wydział
Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000363535, NIP 7891682759,
REGON 300621106
Niniejszy Regulamin
skierowany jest zarówno do Konsumentów, jak i do Przedsiębiorców
korzystających ze Sklepu i określa zasady korzystania ze Sklepu
internetowego oraz zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży z
Klientem na odległość za pośrednictwem Sklepu.
§ 2
Definicje
Konsument -
osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu,
której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
Sprzedawca -
ZAKŁAD PRODUKCJI URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH ELSTER z siedzibą
Obłaczkowo 150, Września., kod pocztowy 62-300, NIP
7891682759, REGON 300621106
Klient -
każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
Przedsiębiorca -
osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca
osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną,
wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która
korzysta ze Sklepu.
Sklep - sklep
internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym
elster.w.com.pl
Umowa zawarta na
odległość - umowa zawarta z Klientem w ramach zorganizowanego
systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez
jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym
wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania
się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.
Regulamin -
niniejszy regulamin Sklepu.
Zamówienie -
oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza
Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży
Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Konto - konto
klienta w Sklepie, są w nim gromadzone są dane podane przez
Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w
Sklepie.
Formularz
rejestracji - formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający
utworzenie Konta.
Formularz
zamówienia - interaktywny formularz dostępny w Sklepie
umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez
dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy
Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
Koszyk –
element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez
Klienta Produkty do zakupu, a także istnieje możliwość ustalenia
i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości
produktów.
Produkt -
dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
Umowa Sprzedaży
- umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem
a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu internetowego. Przez Umowę
Sprzedaży rozumie się też - stosowanie do cech Produktu - umowę
o świadczenie usług i umowę o dzieło.
§ 3
Kontakt ze Sklepem
Adres Sprzedawcy:
Obłaczkowo 150, 62-30 Września
Adres e-mail
Sprzedawcy: elster@elster.w.com.pl
Numer telefonu
Sprzedawcy: (61) 43 77 690
Numer fax Sprzedawcy
(61) 43 77 690 w 5
Klient może
porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresów i numerów
telefonów podanych w niniejszym paragrafie.
Klient może
porozumieć się telefonicznie ze Sprzedawcą w godzinach 7-15
§ 4
Wymagania techniczne
Do korzystania ze Sklepu,
w tym przeglądania asortymentu Sklepu oraz składania zamówień na
Produkty, niezbędne są:
urządzenie końcowe
z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową
aktywne konto poczty
elektronicznej (e-mail),
włączona obsługa
plików cookies,
§ 5
Informacje ogólne
Sprzedawca w
najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie ponosi
odpowiedzialności za zakłócenia w tym przerwy w funkcjonowaniu
Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób
trzecich lub niekompatybilnością Sklepu internetowego z
infrastrukturą techniczną Klienta.
Przeglądanie
asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta. Składanie zamówień
przez Klienta na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu
możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami §
6 Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i
adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania
Konta.
Ceny podane w
Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto
(uwzględniają podatek VAT).
Na końcową
(ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za
Produkt oraz koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie
i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach
Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili
wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
Gdy charakter
przedmiotu Umowy nie pozwala, rozsądnie oceniając, na wcześniejsze
obliczenie wysokości końcowej (ostatecznej) ceny, informacja o
sposobie, w jaki cena będzie obliczana, a także o opłatach za
transport, dostarczenie, usługi pocztowe oraz o innych kosztach,
będzie podana w Sklepie w opisie Produktu.
§ 6
Zakładanie Konta w
Sklepie
Aby założyć Konto
w Sklepie, należy wypełnić Formularz rejestracji. Niezbędne jest
podanie następujących danych Imię i nazwisko, adres, kod
pocztowy, miejscowość, województwo, nazwa firmy i NIP
(opcjonalnie), adres e-mail, nr telefonu oraz nr seryjny urządzenia.
Założenie Konta w
Sklepie jest darmowe.
Logowanie się na
Konto odbywa się poprzez podanie loginu i hasła ustanowionych w
Formularzu rejestracji.
Klient ma możliwość
w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego
tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie
stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za
pośrednictwem poczty elektronicznej lub pisemnie na adresy podane w
§ 3.
§ 7
Zasady składania
Zamówienia
W celu złożenia
Zamówienia należy:
wybrać Produkt
będący przedmiotem Zamówienia, a następnie kliknąć przycisk
„Dodaj do koszyka”, po przejściu do koszyka potwierdzić
zamówienie klikając "Zamawiam" ;
wypełnić Formularz
zamówienia poprzez wpisanie danych odbiorcy Zamówienia oraz
adresu, na który ma nastąpić dostawa Produktu,
kliknąć przycisk
“Weryfikacja zamówienia” i sprawdzić poprawność danych, a
następnie zatwierdzić klikając "Złóż zamówienie"
Po złożeniu zamówienia serwis firmy ELSTER
skontaktuje się z Państwem w ciągu 24-48 godzin w celu
ustalenia szczegółów technicznych sterownika oraz warunków
sprzedaży.
§ 8
Wykonanie umowy
sprzedaży
Zawarcie Umowy
Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po uprzednim
złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza
zamówienia w Sklepie internetowym zgodnie z § 7 Regulaminu.
Po złożeniu
zamówienia serwis firmy ELSTER skontaktuje się z klientem w ciągu
24-48 godzin w celu ustalenia szczegółów technicznych
sterownika oraz warunków sprzedaży. Potwierdzenie
otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje
poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości
e-mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty
elektronicznej Klienta.
§ 9
Prawo odstąpienia od
umowy
Konsument może w
terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania
jakiejkolwiek przyczyny.
Bieg terminu
określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu
Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
W przypadku Umowy,
która obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno,
partiami lub w częściach, termin wskazany w ust. 1 biegnie od
dostawy ostatniej rzeczy, partii lub części.
Konsument może
odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o
odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy
wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem
tego terminu.
Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej
poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie
oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy lub przez złożenie
oświadczenia na stronie internetowej Sprzedawcy - dane kontaktowe
Sprzedawcy zostały określone w § 3.
W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą
elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na
podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania
oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
Skutki odstąpienia
od Umowy:
W przypadku
odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za
niezawartą.
W przypadku
odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie,
nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia
Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, dokonane przez niego płatności
Zwrotu płatności
Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności,
jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji,
chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie,
które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
Sprzedawca może
wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu
z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w
zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Konsument powinien
odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym
Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w
którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin
zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem
terminu 14 dni.
Konsument ponosi
bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu,
jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać
w zwykłym trybie odesłany pocztą.
Konsument odpowiada
tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z
niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
8. W przypadku gdy ze
względu na charakter Produktu nie może on zostać odesłany w
zwykłym trybie pocztą, informacja o tym, a także o kosztach
zwrotu Produktu, będzie się znajdować w opisie Produktu w
Sklepie.
§ 10
Reklamacja i gwarancja
Umową Sprzedaży
objęte są nowe Produkty.
Sprzedawca jest
obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad.
Reklamację należy
zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym
Regulaminie adresy Sprzedawcy.
Zaleca się, aby w
reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym
datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację,
oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.
Sprzedawca
ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie
później niż w terminie 30 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym
terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.
Towary odsyłane w
ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w §
3 niniejszego Regulaminu.
§ 11
Pozasądowe sposoby
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z
pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których
zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich
Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami
internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
Konsument posiada
następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
Konsument uprawniony
jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia
2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn.
zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy
zawartej ze Sprzedawcą.
Konsument uprawniony
jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z
wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
Konsument może
uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między
nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy
powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji
społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich).
§ 12
Dane osobowe w Sklepie
internetowym
Administratorem
danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu
internetowego jest Sprzedawca.
Dane osobowe
Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu
internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a
jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celu marketingowym.
Odbiorcami danych
osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
W przypadku Klienta,
który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką
pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia
zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub
pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
W przypadku Klienta,
który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności
elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia
zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu
powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo
dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych
osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w
Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży
skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
§ 13
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane
poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega
sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to
jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw
- w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień
niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje
Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach
nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie
powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności:
Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo
skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za
pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod
adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.